woensdag 25 juni 2014

Dag 10 vd 100HAPPY dagen FIT BY FOOD

Kokosolie voor je lijf en ziel nodig? 
Oeps was ik even bijna te druk met het volstampen van mijn hoofd met kennis om deze blog te schrijven. Terwijl ik de ochtend helemaal HAPPY begon door prachtig soulfood: MUZIEK! Ik genoot vanochtend nog na van de laatste drumles van mijn jongste man. Zijn vriendje dat gistermiddag bij ons speelde sloot spontaan aan bij de muziekstudio en speelde op het orgel, de muziekleraar greep de basgitaar en Koen en Thomas maakte het geheel compleet met hun ritme. Mijn lijf gaat dan als vanzelf dansen. En daar ben ik vast niet de enige in, toch?
Vanochtend las ik het inspirerende verhaal van een vriendin die zich met liefde door alle tegenslag heen slaat. Hoe ze het doet weet ik niet maar haar hart stroomt duidelijk over van liefde. Zij vertelde over hoe de zangeres India Arie haar door moeilijke tijden heen heeft gesteund. Ik heb een nummer uitgezocht van haar dat me doet denken aan één van mijn favoriete kook-, bak-, braad-, huid- en tandverzorgings ingrediënten: kokosolie.
Vooral de extra vierge versie is heerlijk voor nagerechten, ijs. De geurloze kokosolie gebruik ik om te bakken en braden. Cacaoboter is blijkbaar ook zalvend voor je hart. Luister maar naar India Arie's Cocoa Butter.
PS Ik hoor heel graag van welke muziek jullie HAPPY worden!


https://www.youtube.com/watch?v=1ISzpiz2v60

Geen opmerkingen:

Een reactie posten