woensdag 30 juli 2014

Dag 34 vd #100HAPPYDAYS van FITBYFOOD

Ik heb beloofd vanaf vandaag jullie weer HAPPY te maken met voedingstips. En waar komt 'madam' Fit By Food dan mee? Met niet eten... Pfff
Het zit namelijk zo. Er is al zoveel onderzoek beschikbaar dat het zogenaamde periodieke vasten gezond is voor je. Iedereen kan dat op zijn of haar manier doen. Het gaat er in ieder geval om dat je lichaam gedurende een minimale periode van 16 uur geen voedsel krijgt. Je kunt dat op verschillende manieren doen. Bijv. dag 2 en5 vd week. Of elke dag alleen in een periode van acht uur eten en de overige 16 uur niet. Dr Mercola uit de VS is daar voorstander van.
De ramadan is ook een mooie methode. Jammer dat wij westerlingen niet zoiets hebben. Daar zouden vele chronische zieken bij gebaat zijn.




Vanavond ben ik uitgenodigd voor een Iftar. Een maaltijd na zonsondergang na een dag vasten. Zij drinken ook geen water. Ik heb dat vandaag wel gedaan. Ik doe het namelijk niet vanuit mijn geloof in een religie maar vanuit mijn geloof in wat goed voor mijn lichaam en psyche is.
Daarom schrijf ik dus vandaag over niet-eten. Of in ieder geval niet de hele tijd eten...

Meer info over periodiek vasten en de voordelen ervan voor je gezondheid vind je oa ophttp://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/06/14/intermittent-fasting-longevity.aspx
Dit is een beknopte samenvatting:
- Fasting has a number of health benefits, including improved cardiovascular health, reduced cancer risk, gene repair, and increased longevity
Research shows that you can get most if not all of the same benefits of severe calorie restriction through intermittent fasting, where you feast on some days and cut calories on others
- One of the primary mechanisms that makes intermittent fasting so beneficial for health is related to its impact on your insulin sensitivity
Intermittent fasting helps reset your body to burn fat for fuel
- Mounting evidence shows that when your body becomes adapted to burning fat instead of sugar as your primary fuel you dramatically reduce your risk of chronic disease
- People that would be best served to avoid fasting include those living with chronic stress (adrenal fatigue), and those with cortisol dysregulation. Pregnant or nursing mothers should also avoid fasting

Hieronder de link naar het event van vanavond waar ik bij zal zijn. Behalve de Iftar ben ik ook benieuwd naar welke styling en make up tips ik daar op zal doen. De Voedingstips daar komen van mijn daadwerkelijk mooiste medestudente Jamila van Ralph Moorman's Hormoonopleiding. Ik ben nu al zo trots op haar! Hoop jullie morgen meer hierover te berichten! Tussen 18 en 21 uur is iedereen van harte welkom op de Damstraat 70 te Utrecht Monde de Reve. Jullie ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten