dinsdag 8 juli 2014

Dag 21 vd100HAPPY dagen FIT BY FOOD

Eindelijk had ik vandaag weer eens na een veel te lange periode tijd om naar mijn favoriete Ashtanga Yoga les te gaan. Die volg ik in Noordwijk en aangezien ik geen auto meer heb, fiets ik daarheen. Toch even lekker 10 km in de frisse lucht. Een goede warming up. Alleen het goot vandaag. Dus hees ik mezelf in mijn regenpak en fietste tot halverwege zodat ik het laatste stuk met de bus kon. Daar gearriveerd bleek de bus te vroeg vertrokken. Met de volgende zou ik te laat komen voor mijn les. In plaats van een potje enorm te gaan balen (ja dat deed ik eigenlijk toch wel, sssst) besloot ik weer terug naar huis te fietsen en daar mijn eigen yoga studio te installeren. 

Dat kan jij ook. Hoe? Nou dat doe je zo:
Je koopt een Yogamatje (je hebt ze in alle soorten en maten maar de goedkoopste zijn ook goed genoeg), je neemt een abonnement voor 15 euro per jaar op www.yogaonline.nl/web/Yogatv en je zoekt jezelf een passende yogaserie uit. Je kunt aangeven hoeveel tijd je eraan wilt besteden, wat voor soort Yoga je wilt, wat het doel is van je Yoga (energie, ontspanning, organen reinigen, etc etc) en er rolt een aantal aanbevelen uit. Je steekt een lekker wierookje aan (ik vind 'spiritual guide' intense sticks van Padmini products heerlijk). Je zet een relax muziekje voor op de achtergrond op als je dat lekker vindt (ik gebruik via Spotify Beachside Waves Will Wash Away Stress van Natural Sounds, da's een ruim uur lang een ruisende zee op de achtergrond).
Vandaag deed ik een sessie van 40 minuten Kundalini Yoga om je hart te openen en te aarden. Van een open hart word ik erg HAPPY. En dat aarden is altijd wel een dingetje omdat ik de neiging heb om erg in mijn hoofd bezig te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten